WELCOME

3 Tip Dr Azizan Osman Bagi Menarik Lebih Ramai Pelanggan

 - Comments Off


3 Tip Dr Azizan Osman Bagi Menarik Lebih Ramai Pelanggan

Ketua pegawai eksekutif (CEO) Richworks Resources Sdn Bhd, Dr Azizan Osman yang kini cukup popular dengan Seminar Marketing Power. Seminar ini disertai oleh ribuan orang bagi mengetahui rahsia beliau menggandakan pelanggan dalam jangka masa yang singkat.


Dr. Azizan Osman
Sebelum ini, Dr Azizan juga dikenali sebagai pakar motivasi apabila berjaya menarik puluhan ribu orang, bagi menyertai Seminar Potensi Diri. Ini jelas menunjukkan beliau sememangnya tahu teknik-teknik bagi menarik perhatian pelanggan.
Mana-mana usahawan, atau buku-buku bisnes yang ada di sekeliling kita bersetuju pemasaran adalah kekuatan utama perniagaan. Terdapat 1001 cara pemasaran yang boleh dilakukan, lebih-lebih lagi apabila wujudnya medium pemasaran 2.0, iaitu internet.
Namun, Dr Azizan tidak menyarankan kita untuk menguasai semua teknik pemasaran. Ini kerana dalam pemasaran, kualiti perlu diutamakan berbanding kuantiti. Kita hanya perlu implimentasikan teknik pemasaran yang efektif untuk bisnes.

Perkhidmatan Pelanggan Luar Biasa

Pelanggan yang suka pada bisnes kita, berkemungkinan besar akan menghebahkan perkara-perkara yang baik tentang bisnes kita pada rakan-rakan mereka. Perbuatan ini didorong oleh sejauh mana kita melayan mereka, ketika mereka ingin membeli produk.
Perkhidmatan pelanggan luar biasa
Perbuatan seperti mengangkat telefon sebelum deringan yang ketiga, serta melayan pelanggan dengan penuh sopan dan mesra, adalah cara yang terbaik bagi membuatkan mereka selesa dengan kita.
Dalam emel pula, kita seharusnya biasakan diri untuk melayan kerenah pelanggan dengan menggunakan bahasa yang baik. Sebagai contoh, pastikan kita membalas emel pelanggan dalam masa yang singkat. Elakkan daripada membiarkan mereka terus menunggu. Apabila mereka menunggu, maka bahagian sokongan (support) bisnes kita akan dipandang rendah.

Kad Perniagaan Kreatif

Kad perniagaan adalah senjata pemasaran yang sering dilupakan oleh usahawan masa kini. Walau pun ia adalah medium offline, tetapi ia merupakan senjata pemasaran yang relevan.
Kad perniagaan kreatif
Dalam kad perniagaan, kita seharusnya meletakkan maklumat bidang kepakaran. Elakkan daripada meletakkan biodata diri terlampau banyak. Fokus pada bidang kepakaran, bagi membantu mereka mengetahui bagaimana servis atau produk kita boleh menolong diri mereka.
Dr Azizan juga menyarankan supaya kita membiasakan diri, agar memberikan 2 keping kad perniagaan apabila kita memperkenalkan diri kepada pelanggan. Ini bertujuan memudahkan mereka untuk memberikan kad bisnes kita kepada orang lain, iaitu prospek yang memerlukan perkhidmatan kita.
Ini adalah cara paling mudah dan berkesan, bagi melakukan pemasaran viral terhadap bisnes.


3 Tip Dr Azizan Osman Bagi Menarik Lebih Ramai Pelanggan
6/11/2011 12:28:00 AM | Author: asmadi yusoff

3 Tip Dr Azizan Osman Bagi Menarik Lebih Ramai Pelanggan

Ketua pegawai eksekutif (CEO) Richworks Resources Sdn Bhd, Dr Azizan Osman yang kini cukup popular dengan Seminar Marketing Power. Seminar ini disertai oleh ribuan orang bagi mengetahui rahsia beliau menggandakan pelanggan dalam jangka masa yang singkat.


Dr. Azizan Osman
Sebelum ini, Dr Azizan juga dikenali sebagai pakar motivasi apabila berjaya menarik puluhan ribu orang, bagi menyertai Seminar Potensi Diri. Ini jelas menunjukkan beliau sememangnya tahu teknik-teknik bagi menarik perhatian pelanggan.
Mana-mana usahawan, atau buku-buku bisnes yang ada di sekeliling kita bersetuju pemasaran adalah kekuatan utama perniagaan. Terdapat 1001 cara pemasaran yang boleh dilakukan, lebih-lebih lagi apabila wujudnya medium pemasaran 2.0, iaitu internet.
Namun, Dr Azizan tidak menyarankan kita untuk menguasai semua teknik pemasaran. Ini kerana dalam pemasaran, kualiti perlu diutamakan berbanding kuantiti. Kita hanya perlu implimentasikan teknik pemasaran yang efektif untuk bisnes.

Perkhidmatan Pelanggan Luar Biasa

Pelanggan yang suka pada bisnes kita, berkemungkinan besar akan menghebahkan perkara-perkara yang baik tentang bisnes kita pada rakan-rakan mereka. Perbuatan ini didorong oleh sejauh mana kita melayan mereka, ketika mereka ingin membeli produk.
Perkhidmatan pelanggan luar biasa
Perbuatan seperti mengangkat telefon sebelum deringan yang ketiga, serta melayan pelanggan dengan penuh sopan dan mesra, adalah cara yang terbaik bagi membuatkan mereka selesa dengan kita.
Dalam emel pula, kita seharusnya biasakan diri untuk melayan kerenah pelanggan dengan menggunakan bahasa yang baik. Sebagai contoh, pastikan kita membalas emel pelanggan dalam masa yang singkat. Elakkan daripada membiarkan mereka terus menunggu. Apabila mereka menunggu, maka bahagian sokongan (support) bisnes kita akan dipandang rendah.

Kad Perniagaan Kreatif

Kad perniagaan adalah senjata pemasaran yang sering dilupakan oleh usahawan masa kini. Walau pun ia adalah medium offline, tetapi ia merupakan senjata pemasaran yang relevan.
Kad perniagaan kreatif
Dalam kad perniagaan, kita seharusnya meletakkan maklumat bidang kepakaran. Elakkan daripada meletakkan biodata diri terlampau banyak. Fokus pada bidang kepakaran, bagi membantu mereka mengetahui bagaimana servis atau produk kita boleh menolong diri mereka.
Dr Azizan juga menyarankan supaya kita membiasakan diri, agar memberikan 2 keping kad perniagaan apabila kita memperkenalkan diri kepada pelanggan. Ini bertujuan memudahkan mereka untuk memberikan kad bisnes kita kepada orang lain, iaitu prospek yang memerlukan perkhidmatan kita.
Ini adalah cara paling mudah dan berkesan, bagi melakukan pemasaran viral terhadap bisnes.
|
This entry was posted on 6/11/2011 12:28:00 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

EMAS HARTAMU

Public Gold Pelaburan Terbaik 2020

CAWANGAN PUBLIC GOLD


Main Office:12E First Floor, Jalan Rumbia,
11900 Bukit Jambul, Penang, Malaysia.
E 101° 42’ 34.6” N 3° 9’ 22.1”


Bishop Branch:No.84, Lebuh Bishop,
10200 Penang, Malaysia.
E 100° 17’ 18” N 5° 19’ 54”


Sunway Branch:42A, Jalan PJS 8/6 (Third Floor),
Mentari Business Park, Bandar Sunway,
46150 Petaling Jaya, Selangor.
E 101° 36’ 40.7” N 3° 4’ 34.6”


Sunway Seminar Hall:16-1A, Jalan PJS 8/6,
Sunway Mentari Plaza,
46150 Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan.


Ipoh Branch:No.45, 45A & 45B, Jalan Yang Kalsom,
30250 Ipoh, Perak.
E 101° 5’ 6” N 4° 35’ 35”


Kelantan Branch:Tingkat 1, Lot 257, Jalan Kebun Sultan,
15000 Kota Bharu, Kelantan Darul Naim.
E 102°14’35.4” N 6°7’50.4”


SP Branch:No. 86B, 1st Floor,
Jalan Pengkalan,Taman Pekan Baru,
08000 Sungai Petani, Kedah.
E 100°28’58” N 5°38’21”


JB Branch:45A&B, Jalan Persisiran Perling,
Taman Perling,
81200 Johor Bahru, Johor.


Kuantan Branch:A-6624 1st and 2nd floor, Jalan Beserah
25250 Kuantan, Pahang.


Kuala Terengganu Branch:16A, 1st & 2nd Floor, Jalan Sultan Ismail
20200 Kuala Terengganu, Terengganu.
E 103°7’47” N 5°19’44”


Kuching Branch:3rd floor, Lots 456 & 457,
Al-ldrus Commercial Centre,
Jalan Satok, 93400 Kuching, Sarawak.


Telephone:
Main Office:+604-644 9999
Bishop Branch:+604-261 9999
Sunway Branch:+603-5634 8999
Ipoh Branch:+605-242 8999
Kelantan Branch:+609-746 2999
SP Branch:+604-423 2999
JB Branch:+607-235 8999
Kuantan Branch:+609-567 8916
Kuala Terengganu Branch:+609-626 3999
Kuching Branch:+6082-259 916,
+6082-252 916
[Most Recent Quotes from www.kitco.com]

PUBLIC JEWELLERY

PUBLIC JEWELLERY

GOLD N SILVER

goldbar of public gold

goldbar of public gold

i

dinar of publicgold

dinar of publicgold

PUBLIC GOLD

PUBLIC GOLD

About

© Golden EMPIRE. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.
CyberChimps
Design Downloaded from free Blogger templates | free website templates | seodesign.us